.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آينده درخشان ايران از نگاه مشايي

رييس دفتر رييس جمهور شامگاه سه شنبه در مراسم اختتاميه جشنواره ملي جوان ايراني بخش جوان خارج از کشور در موزه هنري نياوران گفت: آينده ايران اسلامي بسيار درخشان است و ملت ايران به اوج عزت و سربلندي نزديک است.

اسفنديار رحيم مشايي اظهارداشت: درحالي که تيرهاي دشمنان همچنان ايران اسلامي را نشانه رفته است اما ملت ايران پيام محبت ، معرفت و اقتدار ملتها را فرياد مي زند.
مشايي افزود: اين وظيفه را به انجام مي رسانيم و به جهانيان نشان خواهيم داد که مي توان قدرتمند بود و در عين حال ظالم نبود.
رييس دفتر رييس جمهور با اشاره به 5 بار حضور مقتدارنه رييس جمهوري اسلامي ايران در نشست هاي سازمان ملل متحد گفت: پيام اين حضور اين بود که نظام سلطه بين الملل توان اداره جهان را ندارد ، پس سازمانهاي بين المللي نياز به تغيير و اصلاح دارند.
مشايي بابيان اينکه خواست فعلي تعدادي از دولت ها تغيير نظامهاي جهاني است و اين خواست نشات گرفته از عظمت ملت ايران است افزود: اگر ملت ايران فرياد تغيير را سر نمي داد هيچ ملت ديگري توان اعلام اين خواسته را نداشت.
وي با اشاره به رشادتهاي جوانان و ملت سرافزار ايران اسلامي در طول هشت سال دفاع مقدس و بسيج دولتهاي استکباري و دشمنان ايران زمين براي سرنگوني نظام اسلامي تاکيدکرد: اگر ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس نمي ايستادند و اثبات نمي کرند که حق گرفتي است امروز دولتهاي ديگر خواستار تغيير در سطح بين الملل و جهان نمي شدند.
مشايي فرصت هاي تاريخ ساز براي ملت ها را هميشگي ندانست و افزود: تحليل و فهم من از شرايط فعلي آن است که شرايط فعلي يک فرصت تاريخي براي ملت ايران براي ساخت ايران زمين است و اگر قدر اين فرصت را شايسته و بايسته بدانيم مي توانيم ايران را بسازيم.
رييس دفتر رييس جمهور خاطرنشان کرد که سه دهه مقاومت ملت ايران کشور را امروز به بدست آوردن نتيجه و محصول اين مقاومت رسانده است.
وي در ادامه افزود: ملت ها مي توانند از ملت ايران بياموزند که هم خود سرنوشت خود را تغيير دهند و هم سرنوشت ساير ملت ها را تغيير دهند.
وي با اشاره به روحيه عزت مدارانه مفاخر و دانشمندان بزرگ ايران زمين و ديدگاهها و نظرات آنها بعنوان تبلور و مظهر روحيه و نگاه پاک ملت ايران بيان داشت: ايران اگر امروز ماندگار است و وحدت دارد به دليل آن است که تاريخ ايران سرشار از مفاخر و دانشمندان بزرگي است که هر يک از آنها براي بالندگي يک ملت کافي است.
مشايي افزود: ايران از کسي وام نمي گيرد و فقط بايد دست در جيب خود کند و تا کنون نيز از بيگانگان تمنا نکرده ايم و در طول تاريخ هم با کسي دشمني نداشته ايم و دست طمع نيز به هيچ کشوري نداشته و نداريم.
رييس دفتر رييس جمهور با تاکيد براينکه ما قصد طمع به هيچ کشور نداشته و نداريم گفت: ما دشمني نمي شناسيم و به ايران نمي آيد که بر عليه ديگر کشورها دست به اسلحه بزند.
مشايي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه خداوند عظمت، شوکت، مجد و اقتدار ايران را خواسته است افزود: خداوند متعال اين بزرگي را براي ديگر ملتها نيز خواسته است.
در ابتداي اين مراسم "مهرداد بذرپاش" معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان نيز در سخناني گفت: ميان اشتراک هويتي ايرانيان داخل و خارج از کشور تفاوتي وجود ندارد.
بذرپاش بابيان اينکه ايرانيان در سراسر جهان سرمايه ايران زمين هستند افزود: واژه فرار مغزها يک واژه اشتباه است و مي بايست واژه اي جديد جايگزين آن شود و هجرت فرهنگي و عملي مي تواند واژه مناسب و بهتري باشد.
رييس سازمان ملي جوانان اظهارداشت: حضور هر ايراني در خارج از کشور بعنوان يک سفير مي تواند يک فرصت مناسب براي معرفي ايران به جهانيان باشد.
بذرپاش با بيان اين مطلب که در حال حاضر انتقال توانمندي هاي کشور در بسياري از بخش ها در حال انجام است افزود: متاسفانه انتقال فرهنگ کشور به ساير کشورها در ميان ساير بخش ها مهجور مانده است و در اين بخش مي بايست فعاليت هاي بيشتري انجام داد.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان با تاکيد براينکه خواست تمامي ايرانيان از جمله ايرانيان خارج از کشور سربلندي و اعتلاء و پيشرفت کشورشان است افزود: ايرانيان بر ايراني بودن خود افتخار مي کنند.
بذرپاش در پايان اين همايش را يک کار متفاوت از ساير فعاليت ها که فعاليت و تدارک بسياري براي آن بعمل آمده است ضمن قدرداني از مسوولان اجرايي اين جشنواره افزود: اين جشنواره در سال آينده وسيعتر و گسترده تر از امسال برگزار خواهد شد.
"الهام حميدي" دبير جشنواره بخش ويژه جوانان خارج از کشور نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا هدف از برگزاري اين جشنواره را برقرار کردن وحدت در بين جوانان داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: در اين جشنواره برآنيم تاجوانان هنرمند و نخبه ايراني را که در خارج از کشور اقامت دارند شناسايي کنيم.
وي افزود: از ميان 652 نفر شرکت کننده جوان ايراني خارج از کشور 30 نفر از آثار برگزيده آنان در چهار بخش تجسمي، فعال اجتماعي ، مخترع و مبتکر تقدير بعمل آمد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.